reklama

Ako chutí Montreal

Za týždeň sa toho v skoro 1,5 miliónovom meste stihnúť moc nedá, hlavne pri jeho rozlohe. Tak som si povedala... prvé dni stihnem "klišé" a potom sa budem túlať a pokúsim sa s ním splynúť. "Klišé" bolo bombastické, aj keď Notre-dame poznám z Paríža a Baziliku sv. Petra z Ríma, no ale "Tu" to malo úplne inú atmosféru...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Potom som neodolala ponuke prejsť niečo aj so sprievodcom a mala som šťastie. Sympaťák, spontánne prechádzajúci výkladom z francúzštiny do angličtiny, hovoriaci pomaly a iba vtedy, keď sme ho aj počuli, bol zárukou, že niečo porozumiem, a nielen to... pochopil, že hlavné atrakcie si každý pozrie sám, a tak nás vodil...

Po najväčšom miestnom ovocnom a zeleninovom trhu...

Obrázok blogu

Po krásnych starobylých kostoloch, ktoré vydržali na koloch, kým pod nimi stavali podzemné mesto...

Obrázok blogu

Ukázal nám priľahlú obytnú časť pri centre, dokonca s najstaršou pekárničkou ...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Potom sme videli maličké Chinatown, v ktorom Číňania nebývajú, iba pracujú...

Obrázok blogu

Cestou sme zažili manifestačný protest zamestnancov hotela proti ich prepúšťaniu - chodili do kolečka pred hotelom a napätie, ktoré spôsobili dvaja, po zuby ozbrojení policisti prichádzajúci na revúcich motorkách, sa rozplynulo, keď vytiahli fotoaparáty, pofotili si pochodujúcich demonštrantov a odišli preč....

Obrázok blogu

Nakoniec s nami skončil v spleti podzemného mesta. Ešte predtým nám pozrel na nohy a upozornil nás, že budeme chodiť ešte raz toľko, ako doteraz...

Obrázok blogu

Mal pravdu, podzemné mesto Montrealu má svoje námestia - osvetlené aj denným svetlom, obchody, reštaurácie, kaviarne, služby...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Mnoho východov na ulice, ale hlavne je spojené so všetkými hlavnými administratívnymi budovami, obchodnými domami, hotelmi, kultúrnymi inštitúciami a trasami metra, takže v zime ľudia v pohode fungujú aj keď je vonku -40°C a 2 metre snehu...

Párkrát sme vystrčili čumáčiky na svetlo denné a ukázal nám nejakú sochu alebo pamätník, ako napr. sochu kráľovnej Viktórie...

Obrázok blogu

Nezabudol nám pripomenúť, že sme v napoly francúzkom a napoly anglickom meste, a tak vždy pri anglickej pamätihodnosti si umiestnili neďaleko aj pamätihodnosť Francúzi alebo naopak. Začala som sa obzerať a naozaj...neďaleko bol skvost francúzkej secesie - vstup do metra - ktorého originál darovalo Montrealu mesto Paríž...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A aj praktické veci sme sa dozvedeli... ako napríklad, že keď si požičiame bicykel z niektorého zo stojanov v meste, tak do pár hodín /už som zabudla koľko/ máme bicykel zadarmo a môžeme ho vrátiť do hociktorého podobného stojanu v meste...

Obrázok blogu

Pri Place des Art som skupinu opustila. Priveľmi sa mi tam páčilo a vonku bol krásny jesenný deň, tak čo budem v podzemí... Takže pár foto odtiaľ...

Obrázok blogu

Námestie, kde sa konajú koncerty...

Obrázok blogu

Divadlo Place des Arts...

Obrázok blogu

Jedna z krásnych galérii...

Obrázok blogu

Skončila som v Starbuckse na dobrej kávičke s horou škorice... spomínala som na vystúpenie Cyrque du Soleil /Slnečný cirkus z Montrealu/ v Bratislave a splývala som... tak mi chutil Montreal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS. Obyvatelia Reálnej hory, kľudne ma opravte, ak som niečo zle rozumela...))

Emília Ondrušová

Emília Ondrušová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada cestujem, fotografujem, maľujem, snažím sa hrať golf, obhospodarujem rodinu, chovám mačku a psa a cvičím s ľuďmi Immuno... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSpomienkyTake moje...Moje obrazyAustráliaAby že-nám dobre boloCestovanieJaponskoSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu